learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

Skolan har börjat

Publicerad 2014-08-05 16:45:22 i Allmänt,

 
När pappa kommer till stan vet man att militär historier och strategier kommer vara på diskutions tavlan. Dock är det bästa med att vara "lite mer" vuxen, att man kan argumentera tillbaka och komma på ännu bättre förslag! ...Eller så betyder det bara på att han är bra på att lära ut och få en att tänka till lite! ;) Han är helt enkelt en underbar pappa <3
 
Men farsan är också bra på att veta vad man behöver! Nämligen presenter och MAT!
 
 
 
Nu kan jag njuta av en god kopp kaffe från sverige (tullen tyckte tydligen att pappa var tokig som importerade SVENSKT kaffe till Australien men är man uppväxt med svenskt kaffe så förstår man snart behovet av det!)
 
Med skollivet har det hänt mycket! Vi började lite lätt med en introduktion med alla internationella vilket bestod av ca 90% asiater! det flesta blonda va svenskar! Och för att ge oss en introduktion till australien och livet här blev vi presenterade för Herr Koala och Herrr ormar! skit läskigt och ROLIGT! 
 
 
När föreläsningarna väl började var det en tidig morgon som gick rak på sak! Stilen här är att man pluggar innan seminarium och är påläst på ämnet som diskuteras. I sverige gör man lite mer tvärtom! Resultatet blir dock kanske bättre...vi får väl se ;)
Med teknologin på topp är det förväntat här att de spelar in föreläsningarna för att kunna repitera på dem sedan igen. Det har skärmar framför en, bredvid en och projector för att inte missa vad som händer. Föreläsarna är stränga och sätter upp en timer när det är rast så att man inte kommer 3 sekunder sent och för att öka hjärnkoncentrationen delas godis ut med mycket socker! Helt enkelt vill de att man lyckas här! Eller vad tycker ni?
 
Ju fler dagar som går destu närmare kommer våra praktik dagar vilket i det här landet inte betyder den högsta prioriteringen på hygien. Vad jag menar att säga är att vi måste handla våra egna bestämda kläder att ha på sig på praktiken. Inte nog med det är det ok att komma in till jobbet med kläderna redan på och det är rekomenderat. Så åker jag buss in till praktiken sitter jag i bakterier som jag sedan för vidare till patienterna och min förlovningsring "om jag nu hade en" hade jag fortfarande haft på mig.
....Helt enkelt har sverige tänkt till lite och insett vad bakterier är och hur de sprids! Go sverige! 
 
 
 
Imorgon är det tredje skoldagen som gäller och den börjar 0800 så det är nog dags att vila lite ;)
 
Natti natt
/Malin "Molly"
 
Juste, glömde nästan berätta om Herr Träd som blev skadat....
 
- Funderade nästan på att bandagera upp honom som jag gjorde till Patrik! ;)

Kommentarer

Postat av: Lena sjöström

Publicerad 2014-08-06 18:21:36

Vad roligt att läsa Malin och vilken tur du har med en pappa som vet vad hans dotter vill ha. Kram

Postat av: Kristina Lindestam

Publicerad 2014-08-10 15:16:25

Det måste vara härligt att ha pappa Raoul som kan ta sig genom luftrummet, eller hur Malin? Skönt att höra att ni är så positiva i ert pluggande. Lycka till önskar mormor Kristina

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-08-13 16:26:17

LOVE IT!! Du är såå modig som vågade hålla en orm! bläää


Mer bloggande begärs! MÅÅÅSTE veta vad ni gör och se mååång fler bilder!

Lööövs och poosar!

//Linnea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela