learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

1Week Anniversary

Publicerad 2014-07-22 18:37:04 i Allmänt,

Nu har det gått en hel vecka sen jag och Patrik landade här och välkomnade Australien in i vårt hjärta. Det har varit en hel del vi har fått vänja oss vid men än så länge har det inte varit några dramatiska förändringar. Vi har också försökt härma Australienarna och Patrik har nästan blivit bättre än mig på det! Lite jobbigt tycker jag!

Jag har även hunnit gå på ett Pyjamas Party här i huset och lärt känna lite andra människor. Och snart kommer fler människor som man kan umgås med när skolan börja närma sig :)

Men de senaste dagarna måste jag erkänna att vi inte har gjort så mycket med. Vi har vandrat runt lite och gjort ärenden men för det mesta har vi bara umgåtts i de så kallade "Common Rooms" och försökt bli proffs på biljard vilket går så där för mig. Dock har jag hittat Patriks gömda talang med foosball! ...Helt enkelt står jag chanslös mot honom!
Sammanfattat har det varit ett par lugna dagar med mycket bus och lek!

Hoppas ni alla där hemma njuter av värmen!

Bamse kramar från Malin

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-29 06:40:52

Så kul det är att få läsa hur bra ni har det! Med tanke på hur svårt det är att få ihop tiden med tidsskillnaden och olika aktiviteter så är det jättekul att ni skriver er blogg.
Kram från mamma Liselotte

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-29 06:40:53

Så kul det är att få läsa hur bra ni har det! Med tanke på hur svårt det är att få ihop tiden med tidsskillnaden och olika aktiviteter så är det jättekul att ni skriver er blogg.
Kram från mamma Liselotte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela