learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

Fjärilar i magen

Publicerad 2014-07-13 21:33:38 i Allmänt,

Nu är det inte långt kvar. Om mindre än nio timmar sitter man på flyget till Australien. Jag får nog säga att fjärilarna i magen ökar för varje timme som närmar sig avresan. Känslan av att äntligen få åka efter hela processen med att maila fram och tillbaka, ordna visum och behöva ordna allt med vacinationer och läkarundersökning för utlandsstudier, är så skön och jag är super taggad. 
 
Hela söndags dagen har gått till att packa och inför skaffa sig det sista småsaker. Det är inte lätt att packa en väska med bara 23 kg för 6 månader vistelse i ett annat land. Men som tur har man en farsa som är bra på tetris-packa en väska så att man har fått med sig det nödvändiga. Men kommer nog behöva att betala för några extra kilon vid incheckning imorgon. 
 
Vet inte direkt hur mycket mer jag ska skriva mer än att denna resa kommer bli som himla rolig och är jätte glad att Malin är min resekamrat och min trogne vapendragare:P och jag kan beskriva min entusiasm för resan som Bilbo Baggins från filmen "The hobbit" (fast utan alla dvärgar och en trollkarl). 
 
/Patrik

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-14 05:11:36

Så bra skrivet Patrik!
Nu är ni verkligen på väg, det är bara att njuta i fulla drag!
Stor bamsekram från mamma Liselotte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela