learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

Skilda vägar

Publicerad 2014-07-20 19:03:27 i Allmänt,

Det svåraste och jobbigaste som har varit de senaste dagarna har varit sömnen. Min hjärna vill inte vila när klockan säger att det är dags eller efter två timmar av sömlös vila. Men efter dagens äventyr hoppas jag att kroppen snart kommer vänja sig.

Idag bestämde vi nämligen oss för att hitta på skilda aktiviteter. Jag äventyrade ut till Lancelin som ligger typ två timmar norr om Perth, med några från mitt boende. Den ända anledningen vi åkte just dit berodde på deras super goda PIZZA! Ja det stämmer! Vi körde 2 timmar bara för att käka pizza och god va den! Om jag skulle beskriva den så va det en otroligt god blandning mellan det svenska tunna skalet och den amerikanska topping med äkta ost och massvis på! helt enkelt smaskens! Och inte nog med det gick vi sedan längst stranden och på hemvägen körde vi Sunset Beach Tourist drive i Fremantle och fick se otrolig landskap och byggnader!

Nu ska jag inte bara klaga om kylan också men min garderob är inte riktigt lämplig för det här så när vi äntligen kom tillbaka räckte inte kaffet för att hålla mig varm längre. Det slutade med den bästa lösningen till problemet - JOGGA! ökar cirkulationen = öka värmen i kroppen! Dessutom fick jag se hela kampus på köpet :D Så nu är jag varm igen och kan lokalisera mig någorlunda!

Sov gott på er.

Bamse kramar, Malin

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-21 10:46:49

Det låter jättekul för er.
Har ni börjat säga "mate" till varandra nu oxå?
Durkslag kommer i Augusti.
Ha kul Down Under
Kramisar Daddy Cool

Svar: Vi säger Mate till varandra varje dag och "oj look at that Croc over there" haha helt enkelt driver vi med dem hela tiden! Kram Pappi
learningtheaussieway.blogg.se

Postat av: Double Dry

Publicerad 2014-07-22 11:07:30

Åhh Malin eller Molly kanske?;)
Saknar dig så enormt mycket!! Låter som ni har det underbart! Hälsa Patrik från mig:D puss och kram!

Svar: Oh! My dubble Dry!! I miss you tooooo!! Och Patrik hälsar tillbaka!
learningtheaussieway.blogg.se

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-22 12:19:46

Det är kanske det nya sättet att gå ner i vikt? Lite kläder i kall miljö= tvungen att röra på sig för att inte frysa!
Vill du att jag skickar pengar så du kan handla lite mer kläder ?
Kram från mamma Liselotte

Svar: Tack mamma men jag tror jag klarar mig för tillfället. Jag får bara lära mig att röra på mig hela tiden och ha dubbla kläder på mig. Pengarna kanske kommer till nytta sen i december istället ;) Puss och kram
learningtheaussieway.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela