learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

Vad finns det att göra i Perth?!

Publicerad 2014-07-19 18:29:18 i Allmänt,

Så igår hittade vi inte på så mycket bus mer än att vi fixade våra nya ID kort för skolan och gick och shoppade. Det roliga med shopping centret är att alla som har berättat om den har sagt att den är liten men ett bra ställe att hitta det nödvändiga. Så när vi bestämde oss för att åka dit tänkte vi att det kanske bara skulle ta en halvtimme att hinna se allt men skit pomfrit hade vi fel! Om nu alla i Perth tycker att de köpcentret är litet undrar jag vad de tycker är stort! Även jag som har standard från Dubai tyckte det va stort!  men den här roliga affären hittade jag där bland alla de andra...de är i alla fall ärliga om sig själva! 
Men mer än så gjorde vi inte den dagen och det fick oss att fundera över vad mer finns det igentligen att göra i Perth? Vi har ju redan varit inne i stan som de kallar det, vi har shoppat, vi har sett parken och utsikten därifrån...vad mer finns det att göra? Och svaret till det är det bästa med att vara tourist! Man får nämligen jättemånga gratis broushyrer! så till våran femte dag gick vi på ZOO! låter kanske lite töntigt men inte när Jag och Patrik gör det! Vi gick på tour, vi pratade med djuren, vi lekte apor...vi hade helt enkelt en sjukt rolig dag! 
Här har vi mannen själv, Herr Apa :)
Och så klart kungen i kungariket! Njuter av sitt "Retirement home" som de kallar det här nere!
I just want to take him home with me! 
Här tror Patrik att hans hand har krymt!
Meet the Mr Elephant who enjoys his life here very much! But who could blame him with that shower he gets every day! Just look att that smile! 
Och vi får inte glömma herr Kangaroo! vi fick nästan klappa honom :P eller?
Och här har vi Patriks kopia! Han stog nämligen helt stilla jätte länge och stirrade in i väggen...precis som Patrik gör när han tänker riktigt hårt på något :P Så jag döpte honom till Little Putte P :D 
 
Och när dagen drog mot sitt slut och vi bestämde oss för att ta oss hem började det ösregna vilket "tvingade" in oss på...
...det GODASTE fikat någonsin!! för att sedan lagga våran egna delikatess hemma :)
Voila! Mat á la Malin e Patrík :P mums va det
 
Det har helt enkelt varit vår händelsefulla dag och nu ska jag sätta mig med fötterna på elementet och tina upp mig!
 
Bamse kramar till er alla och tack för de fina kommentarerna ni lämnar till oss! vi saknar er massor!
 
/ Malin
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-19 19:23:59

Är det kallt eller! Oj vad det är kul att se er vardag som den ser ut just nu, det kommer nog att ändra sig när plugget börjar.Här är varmt 25grader idag ungefär. Fina bilder. Kram till er båda. /mamma Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela