learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

veckorna går och semestern har kommit!

Publicerad 2014-09-04 19:23:24 i Allmänt,

Hela förra helgen var det här i princip vad jag höll på med...
 
 
Ni kan se att det är inte jag i Bali...Nej...jag fick stanna kvar i fina Perth då det strulade sig med mitt pass och för att göra helgen bättre krashade min dator...Kul! Men jag tackar hela familjen för stödet jag fick! Det behövdes! 
 
Men nu är datan igång igen (inte helt frisk) men den funkar så jag kan skriva om mina äventyr igen!
Jag blev lite nervös över vad jag skulle göra utan alla här men jag lyckades hitta några nya människor att umgås med och sen boka in mig på de grymaste äventyren! Jag har nu flugit en HELICOPTER för första gången i mitt liv och älskar det! Känslan av när propelerna tar i och lyfter upp en från marken är helt fantastiskt! Det gör jag lätt om igen. Men när vi bokade resan hade jag satt tankarna på fyrljulingar man kan åka ute i terrängen och sidan lovade en 4x4 vilket jag misstolkade (som vanligt!) så när vi kom dit hämtar de upp oss i en stor gigantisk 4x4 BUSS! Snacka om hur förvånad jag va när den dök upp runt hörnet!
Väl på bussen åkte vi ut till parken och matade de sötaste känguru och koalor och träffade en Wombat! Alla djuren va söta men jag blev kär i känguruna! Jag lovade Tora (hon jag åkte med) att vi ska snart åka tillbaka och spendera en hel dag med dem! Hela äventyret får ni såklart se bilderna på Facebook! 
Och idag har jag fått äran att smaka Kangaroo meat! Låter fruktansvärt hemskt när jag tycker de är så söta men jag var ju tvungen att smaka lite! Det va blodigt gott! Riktigt rött och blodigt kött som hade en god konsistense.
 
Imorgon ska jag ner och utforska Margeret River samtidigt som jag voluntärar över helgen. Det ska bli spännande att se hur det ska bli men det är bara att vänta och se!
 
Bamse kramar, Molly Malin

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-04 20:17:50

Så kul att en trist helg kunde vändas till något positivt! Älskade unge, tänk på att du kan faktiskt göra vad du vill med ditt liv. Helikopterförare, känguruskötare eller köra 4x4 buss. ( vad i hela fridens namn det nu är??!!)
Massa goa kramar från mamma din

Postat av: Linnea

Publicerad 2014-09-08 15:29:20

You are such a barbarian Malin! Ena sekunden gosar du med dem och andra sekunden äter du dem! hahah

Meeer blogg inlägg! Var ska du voluntära?? Hur mår datorn nu? och hur mycket svenskt kaffe har du kvar?

Kram,

Linnea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela