learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

De goda nyheterna

Publicerad 2014-07-16 11:50:37 i Allmänt,

 
Vi har nu varit i Aussi land i över 24 timmar och jag är imponerad hur positiva alla är här! Det är nog det som imopnerar mig mest! De är ständigt glada och hjälper en med vad som helst. De skjutsar runt en, lånar ut allt, frågar alltid hur man mår och till och med bjuder på muffins! Mufifnsen fick jag och i och för sig på grund av att jag hade fått sova i en sovsäck ikväll eftersom resväskan bestämde sig för att sova över i singapore iställett. Och som ersättning att de hade glömt låna ut ett reserv kit med lakan och täcke fick jag en muffins som förlåt :P men tänk vad snälla de är! Och det börjar smitta sig så jag gav den till Patrik istället ;)
Men med det, så fick jag goda nyheter imorse när jag vaknade. Väskorna har äntligen kommit!! 11:30 ringde de och kom med väskorna! Så rummet är nu uppackat och jag är äntligen ren igen! Och för första gången här (även om det bara gått en dag så måste jag ändå skryta) så vaknade jag tidigare än Patrik! 13:30 ringar han mig och har precis vaknat! Jag är stolt! ;)
 
Så efter att Patrik äntligen vaknat äventyrade vi ut till det lilla köpcentret de har i närheten för att skaffa oss sim kort. Men här kom problemet. För att skaffa sig ett bra sim kort med ett bra deal var man tvungen att ha ett Australienskt bankkonto. Så vi gick för att öppna varsitt konto men då var vi tvungna att ha våra pass med oss, vilket jag inte är van att bära med mig överallt. Vi hade heller inte tillräckligt med tid på att hinna hem och hämta passen innan de stängde. Så vi har inget nytt nummer och inget nytt bankkonto...helt enkelt har vi inte lyckats med mycket mer idag. Men nu ska vi laga lite mat och kanske hinna spela lite spel innan morgondagens kurs börjar.
 
 
Bamse kramar från Malin

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-18 00:12:55

Fina Malin med glimten i ögat!Kram!// Marie

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela