learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

Sleten kille

Publicerad 2014-07-15 16:17:34 i Allmänt,

Yooohooo!!! Nu är vi äntligen i Australien. Resan får man nog säga att den har gått bra, men var jäkligt jobbig då det har tagit över 25 timmar att flyga, springa runt på flygplatser och byta plan och jag är så himla trött då man sovit runt 6 totalt på två dygn och får väl säga att jetlagen har gjort sitt också. Man hann knappt landa och gå ur planet innan vi skulle checka in oss till nästa flyg och blev tvunga att springa från ena sidan av flygplatsen till den andra i Singapore. Det ända vi fick lite otur var att vårat baggage inte hann med sista flyget från Singapore till Perth. Så nu sitter man i sitt nya rum med ett par extra underkläder och tröja. Så vi får hoppas att baggage kommer till oss imorgon.
 
Väl i Australien så har vi redan fått en visning och introduktion på boendet, fått handla mat och träffat annat folk som bor runt om. Har även hunnit få skjuts av securitas på universitetet, som erbjuder studenter det istället för att de ska behöva gå själva i mörkret.
 
Men vi får se vad som händer imorgon då jag och Malin och utforska Perth lite mer. Och med det så säger jag godnatt och sov så gott, för det kommer jag.
/Sleten kille.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-07-15 18:04:28

Även om ni är slitna så har ni ju hunnit med en del. Bra med lite extra kläder. Sov gott./ Mamma Mia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela