learningtheaussieway.blogg.se

Två sjuksköterskestudenter som ska överleva en hel termin "down under!" Följ oss på våran resa!

The readers have made a request!

Publicerad 2014-07-19 19:09:18 i Allmänt,

Jag har förstått att ni vill se lite av vårt vardagliga liv och jag har nu gått runt som en galning och fottat många konstiga saker för att försöka förklara hur våran vardag kanske kommer att bli :)
Det här är det första jag ser när jag stigger upp på morgonen. Mitt sköna element precis bredvid mig (ibland är det till och med farligt att stiga upp ur sängen! Elementet säger till mig att gå och lägga mig igen! ) Väggarna är väldigt kala men jag får enligt kontraktet inte sätta upp något heller så det blir definitivt något att försöka vänja sig vid. Jag älskar ju att ha massor på väggarna! Men men, regler är regler. 
Till höger ser ni min garederob som bara har en gardin som dörr...smidigt och snyggt. Men en mer detaljerad bild på hur "fint" mina kläder är vikta får ni allt drömma om ;) 
Nu kommer vi in i den riktigt kalla korridoren som leder till toaletterna och köket. Jag antar att det här uttrymmet kommer vara himelskt sen när sommaren kommer då den håller kylan utmärkt! ;)
Och här är mitt stora kök innehåller bara det väsentliga! haha det är inte att klaga på då man får träna hjärnan att komma på finurliga knep på att lösa problem som man är van att ha instrument för. Till exempel durkslag och burk öppnare. Helt enkelt ett kök med hjärn gympa! 
Det här är deras övergångs gubbe! Svävande ben!
Promenaden på väg till våran närmaste mat affär. Det är en fin gångväg från mig men bilarna kör ju på FEL SIDA!
 Tada! den fina mataffären! Vi väljer såklart bara nyttig mat här ;) 
Och till slut har vi promenaden till skolan som jag kommer ta varje dag! Kampuset är enormt så hur jag skulle ta en bild på kampus blev svårt och därför hänvisar jag er till första bilden! Där hänger nämligen kartan över kampus! Tihi! då får ni läsa om inlägget igen helt enkelt! En god cirkel här! 
 
Bamse kramar från Malin ♥️
 

Kommentarer

Postat av: Minna

Publicerad 2014-07-19 21:33:32

Åh Malin det ser helt fantastiskt ut! Hoppas ni har det bra :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela